>>test

Friday, July 16, 2010

Pasca Pembuangan Undi

E = mc2


Jam sekarang menunjukkan 5.30 petang. Bermakna 30 minit pusat mengundi telah ditutup.

Alhamdulilllah, rekod orang Kampung Parit Kuning setakat ini, gemilang juga. Hanya seorang yang gagal hadir ke pusat pengundian atas asbab yang saya kira munasabah.


Matlamat saya berkempen pada kali ini sebenarnya bukanlah hendak mempengaruhi sangat ahli PERMAI mengundi calon-calon yang saya kempenkan, tapi supaya ahli cakna akan politik semasa Irbid. Kalau cuma memikirkan 'siapa aku hendak undi pun' saya kira sudah cukup bagus. Daripada pergi ke pusat mengundi, main pangkah suka suki macam tikam judi.

Kalau sengaja tak mahu mengundi? Oh inilah ahli yang malang. Nasihat saya, lain kali, hm, tak mahulah nasihat.

Melihatkan kepada kempen, saya gembira kerana rata-rata ahli sudah faham akan kepentingan pilihanraya. Masing-masing mencadangkan nama-nama tertentu, berdasarkan kewibawaan calon. Dan yang paling penting, kerana mereka yakin calon tersebut bakal mengemudi kapal PERMAI ke arah redha Allah.

'Sahaja aku mengundi kerana Allah taala'


Pun begitu, saya pelik seandainya ada di kalangan yang berkempen ini, menjadi sepi bila di Malaysia nanti. Pilihan raya umum, katanya demokrasi itu tidak syar'ie.

Apa beza pilihan raya di jamieah dan juga PERMAI ini?

Mesej ini untuk orang di Alabama sana. Orang Irbid tak ada yang berfikiran macam ini, insha Allah :D

Apa pun, marilah kita sama-sama berhajat pada Allah, agar Allah sendiri yang memilih pemimpin yang akan membawa agamaNya pada PERMAI sesi depan. Walau siapa pun dia, doa kita itulah dia pilihan Allah, Islam akan permai di bawah naungannya. Ameen.

Kami sayang PERMAI!


Lagi berita hari pembuangan undi

Lagi berita hari pembuangan undi II

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 Terbang | Lihat | Tafsir. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan