>>test

Thursday, July 31, 2008

Profil Tuan Blog


"Lakukan sesuatu yang terus hidup setelah kamu mati" - Hukama

Saya bernama Nur Syahida Abdul Majid. Teman-teman kebanyakkannya memanggil saya 'Syie'. Dilahirkan di Batu Pahat, Johor pada 27 Mei 1988. Menetap di Kuang, Selangor sehingga kini.

Ayah saya bernama Abdul Majid Hasan (1961) pemegang ijazah Fizik Nuklear. Dulu bekerja sebagai pegawai penyelidik Institut Teknologi Nuklear Malaysia MINT. Kini bertugas sebagai ahli majlis bagi Majlis Perbandaran Selayang. Kerier yang lebih utama beliau adalah pengamal dan perawat perubatan Islam.

Ibu saya pula dinamakan Norleza Namin (1964) tapi nama ini hanya kekal pada IC. Nama yang beliau suka ialah Nor Liza Namin. Surirumah sepenuh masa, setiausaha dan personal asistan Abah juga sebagai Ketua Kewangan PAS Selangor.

Saya terselit dalam 5 orang hero. Waktu kecil kami selalu bermain perang-perang ala komando. Alhamdulillah akhirnya saya tersedar saya ini perempuan.
  1. Muhammad Abdul Hadi (1986) exMMU Cyber Jaya 08, Animasi
  2. Muhammad Afif (1987) Unisel, Akaun
  3. Muhammad Hilmi (1990) University of Auckland NZ, Mathematik
  4. Muhammad Azrul Azham (1997) SMK Bukit Gading
  5. Abdul Mujib (2003)

Pendidikan

1996 - 2000 : SRK Kuang Selangor
2001 - 2005 : MRSM Kem Terendak, Melaka
2006 - 2007 : Kolej Matrikulasi Pahang. Major Biologi
2008 - 2009 : Universiti Tun Hussein Onn Malaysia UTHM, Johor. Diploma IT
2009 - 2010 : Universiti Al al-Bayt, Mafraq Jordan. Usulludin
2010 - ???? : JUST, Irbid, Jordan. Perubatan

Keputusan PMR saya membanggakan seluruh orang kampung kerana muncul orang pertama 8A1. Oh, 8A dan 1 B bagi subjek Bahasa Arab Komunikasi. Pernah menjawat jawatan power di mata pelajar MRSM, iaitu Timbalan Presiden Badan Wakil Pelajar. Sangat suka dengan subjek sejarah menengah atas. Teringat kata-kata Cikgu Sejarah dulu, "Saya rasa Syahida satu hari akan jadi orang politik". Pandai-pandai saja cikgu ni.

SPM meruntunkan jiwa saya yang selama ini menjadi tutor dalam kebanyakkan subjek sains. Saya dapat B3 bagi semua subjek sains. Rupanya, Allah nak buka langkah saya ke KMPh, bertemu sahabat yang hebat dan di sanalah titik mula menjadi SAYA di hari ini. Tahun itu baru mengenakan tudung labuh, mengenali usrah dan kemanisan ukhuwah yang masih kekal hingga saat ini. MYTEAM, nama keluarga kecil kami.

Falsafah Hidup

"Lakukan sesuatu yang terus hidup setelah kamu mati"

Juga, kalau Ustaz Hasrizal dengan motonya Erti Hidup Pada Memberi, saya pula yang belum ada lesen, sangat berpegang pada moto Erti Hidup Pada BERKONGSI. Semua benda saya mahu kongsi, sampaikan hal peribadi pun nak kongsi juga. Adoi.

Misi Hidup

  1. Menamatkan bidang perubatan ini secepat mungkin
  2. Mendapatkan ijazah/diploma dalam bidang Usuluddin
  3. Membuka mobile clinic di pendalaman
  4. Membuka sebuah Kampung Buku
  5. Terlibat langsung dalam Fathul Malaysia
  6. Menjadi guru sejarah di Sabah! Ya, Sabah!

Pencapaian dan Kepimpinan

  1. Timb Pres Badan Wakil Pelajar 2004/2005
  2. Juara Silat MRSM SeMalaysia 2005
  3. Exco Akademik Jawatankuasa Perwakilan Pelajar 2006
  4. Pengarah Minggu Bahasa 2006
  5. Mewakili Matrik Pahang dalam Wilderness Camp Adventure Kolej Matrikulasi Se-Malaysia 2006
  6. Biro Badan Dakwah dan Hal Ehwal Semasa, Jawatankuasa Teman Pusat Islam JTPI 2008/2009
  7. Timb Unit Tarbiyah Majlis Kaunseling Pelajar 2010
  8. Timbalan Pengerusi PERMAI Intelectual Circle PINTAR 2011


Perhubungan

Email : syahidamajid@gmail.com

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 Terbang | Lihat | Tafsir. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan