>>test

Thursday, August 5, 2010

Bila Ibadah Rupanya Satu Laknat Buat Diri


Selama aku menjadi murid seumur hidup ku
Selama aku diajar adab dengan guru
Selama aku mendapat markah penuh dalam menyenaraikan adab-adab yang ada
Malam ini terasa macam
Pertama kali mendengarnya
Malam ini terasa macam
Pipi merah ditampar dengan teruknya
Siapa makan laban, dia akan rasa masam

Selama ini asik mengutuk
'Arab ni kurang hajar betul dengan guru'
Selama ini sentiasa yakin
'Aku ok what dengan cikgu'
Malam ini terasa macam
'Selama aku belajar agaknya pernah berkat tak??!!'

Selama ini selalu seronok
'Mak, Kakak dah lepas juzuk 2'
Selama ini kadang dabik dada
'Aku ni hamalatul Quran'
Tapi malam ini terasa
'Entah-entah Allah masukkan aku dalam akademi, sebab nak hinakan aku sebenar-sebenarnya!'

Masha Allah
Subhanallah
Astaghfirullah!

-Wahai Allah, Tuhan yang 'menuturkan' sendiri apa yang tertulis dalam Al Quran
-Izinkan lidahku membaca, melagukan kalam-kalam Mu
-Izinkan hatiku cinta dan syahdu pada ayat-ayat itu
-Izinkan aqalku menyimpan tiap baris kitabMu
-Janganlah Engkau melaknat aku, jangan Kau pilih aku kerana sebab-sebab itu!
-Jika tidak, maka jadilah aku orang yang RUGI!

-Wahai Allah, Tuhan yang mencipta CINTA
-Ikat aku dan keluargaku ini dengan Al Quran
-Tanam hati kami dengan Al Quran
-Lancarkan lidah kami dengan Al Quran
-Lapangkan jiwa kami dengan Al Quran
-Luaskan masa kami dengan Al Quran



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 Terbang | Lihat | Tafsir. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan