>>test

Wednesday, September 11, 2013

Jasa Hidup


anehnya Tuhan mengatur hidup kita
jalan hitam yang kau lalu dulu
segala sedih pecah jiwa yang kau rasa dulu
satu hari, setelah puluh tahun, setelah bangkit dgn diri yang baru
kau menjadi guru -- bertemu dengan anak-anak yg patah beribu
saat itu kau tahu
Tuhan melaluikan kau dulu, untuk membantu
kau lupa segala sedih, demi memberi seribu kasih
kerana kau lebih tahu perit pedih, bila tak ada tempat mengadu nasib

anehnya Tuhan mengatur hidup kita
kau dicurah segala kasih
cinta mesra menjadi tasbih
satu hari kau bertemu seorang guru
guru yang memberi seribu kasih
buat anak-anak patah beribu
hatinya terpancar bersih
senyum dan tawanya gemersik
mudah sekali dia menjadi teman mu

guru itu rupanya kosong
saat itu kau tahu
Tuhan melaluikan kau dulu, untuk membantu
kerana memberi kasih itu, mudah bagi kamu
sedang dia keras bagai batu
dan dia, perlukan kamu

anehnya Tuhan mengatur hidup kita
saat kita berkata; Oh terima kasih Tuhan
kerana menjalankan aku
atas jalan apa pun
kerana aku tahu, pengalaman ini bukan untuk aku
ia rupanya bekal untuk insan yg bakal aku temu

-------------------------


I feel so blessed today :)
Kalau lah kau (kamu-kamu) tahu jasa 'hidup'mu ke atas aku..

Kemudian tiba-tiba aku tertanya, sudah sampaikah 'jasa hidup' aku pada insan yang menunggu?

kbye


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 Terbang | Lihat | Tafsir. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan