>>test

Sunday, May 24, 2009

Fatrah Imtihan, Banyakkan SABAR

Bila lepasan IT belajar Bahasa Arab

Minggu hadapan mahasiswa Universiti Al al-Bayt bakal memuntahkan segala isi ilmu mereka ke atas kertas. Satu fasa telah hampir ke hujung pusingan, peperiksaan akhir semester adalah penutupnya.


Serasa-rasa baru sahaja sampai di Dataran Syam ini. Waktu saya baru tiba, ia merupakan waktu final exam di Al Bayt ini. Waktu itu kakak-kakak berada dalam kekalutan untuk menyambut saya yang datang secara tiba-tiba. Boleh jua dikatakan datang tanpa diundang..

Pejam celik, sefasa sudah saya di sini. Melihat gelisah dan debar di wajah masing-masing. Waktu imtihan ini, pelbagai ragam boleh kita perhati. Ketawa dalam tangisan, tidur memeluk buku, macam-macam.

Tapi bagi grup usrah online kami, fatrah imtihan bukan alasan untuk menolak usrah, malah usrah adalah tempat melepak, menenangkan minda dan jiwa, bersesuaian dengan tajuk usrah minggu lepas; SABAR.

Tidak ada apa yang mahu saya coretkan disini, cuma sedikit pesan. Ramai yang mengeluh melihat hasil, melihat markah masing-masing.

"Takutlah Syi.. Ada satu soalan tak dapat jawab tadi" adu Hanis

Saya sampaikan kembali, seperti apa yang pernah disampaikan pada saya :

"Kerja kita adalah berusaha sungguh-sungguh, hasil usaha ini adalah KERJA ALLAH. Buat kerja kita, jangan sibuk fikir kerja Allah"

Berikut merupakan laporan usrah kami kelmarin. Ada permintaan untuk menyiarkannya.


Selamat menduduki peperiksaan, ingat, banyakkan SABAR!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 Terbang | Lihat | Tafsir. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan