>>test

Tuesday, August 18, 2009

Repost : Selamat Hari Lahir Teman!



Malas nak buat post baru. Lagi-lagi musim pindah randah. Ni post setahun lepas

Post ini teristimewa buat sahabat-sahabat tersayang, yang menyambut ulang tahun kelahiran mereka Ogos ini.

Pertamanya, mari kita lihat ciri-ciri orang Ogos yang dibentang oleh Dato Dr Hj Fadzilah Kamsah


* suka berlawak
* mudah tertawan kepadanya
* bersopan-santun dan mengambil berat terhadap orang lain
* berani dan tidak tahu takut
* orang yang tegas dan bersikap kepimpinan
* pandai memjuk orang lain
* terlau pemurah dan terlalu ego
* nilai harga diri yang sangat tinggi
* dahagakan pujian
* semangat juang yang tinggi
* cepat marah dan mudah mengamuk
* mudah marah apabila pandangannya dikritik
* sangat cemburu
* daya pemerhatian yang tajam
* cepat berfikir
* suka berdikari
* suka berangan-angan
* berbakat dalam seni lukis,hiburan dan silat
* sangat sensitif dan tidak mudah merajuk
* cepat terkena penyakit
* suka belajar untuk berehat
* sikap kelam-kabut
* romantik,dan berkasih-sayang
* suka mencari kawan


8 Ogos : Nurul Syarirah Muhamad

Budak ni tak tahan sejuk, tapi suka benar dengan salji


Tahun ini tahun terakhir Syair meraikan belasan tahunnya. Tahun depan sudah 20. Syair orang Terengganu, boleh tahan pekat loghatnya.

Siapa yang rasa bosan, bolehlah rapat-rapat dengan Syair. Dia seorang yang periang lagi banyak cerita. Tak cukup 3, boleh sampai 10 cerita dikisahkannya. Tak cukup dengan mulut, tangan-tangannya akan menambah tarikan cerita.

Syair jarang melawak, tapi cepat tergelak. Kadang rasa tak lawak pun, tapi dia dulu yang terguling ketawa. Mudah betul nak ceriakan dirinya apabila berduka. Satu lagi, Syair ni ahli akademik. Tidaklah kuat stadi, tapi cukup mementingkan akademik. Hinggakan waktu keluar keputusan peperisaan, gemuruh habis. Kalau tak jumpa dia waktu itu, cuba cari dalam tandas. Hah, mesti ada.

Dan semester ini, dia telah pun naik pangkat. Sekarang memegang sebagai timb unit Akademik. Sesuai sangatlah tu.

13 Ogos : Mohd Anur Omar (Nuex)

Nuex berbaju Oren


Nuex teman seMYTEAM saya. Sama-sama bercita-cita untuk menawan Malaysia. Orang Terengganu yang pernah rasa tidur dalam lokap sehari, dek projek tarbiyahnya. Nuex yang saya kenali, memang amat lucu. Mudah benar buat kami ketawa terguling-guling. Paling tepat pada ciri pertama orang Ogos. Hah, dia ni orang siasah. Tapi jangan tak caya, Nuex berbakat besar dalam lakonan.

Di kalangan MYTEAM, dia adalah yang paling rajin mengisi ilmu di blog rasmi kami SirrulAsrar.Blogspot.Com.

Pada saya, sahabat saya ini bakal menyinar dengan lebih dahsyat. Lagi-lagi jadi anak didik Ustaz Asyraf, hah, lagi hebat! Nantikan dia di pentas Malaysia. Sekarang pun sudah mula menyilau di UTeM, atau bak katanya, Universiti Terbaik Malaysia

19 Ogos : Nurul Husna Mohamed@Ismail

Senyum seorang YB. Dalam hati siapa tahu?


Yang ini pun orang Terengganu. Hari ini K.Husna, 22, orang besar di Al Bayt. Undian buatnya yang paling tinggi, malah lebih tinggi dari undian kerusi Presiden. Inilah Timb Presiden Persatuan Mahasiswa Malaysia Univ. Al Bayt (PRISMA), atau lebih mudah kami gelarkan YDPah.

K.Husna tak pandai mana untuk berlawak, tapi gelagatnya yang sering membuatkan kami ketawa. Lebih-lebih sejak menjadi orang mega besar ini, peningnya menjadi-jadi. Makin-makin kami ketawa.

Yang paling selalu kami ajukkan ialah loghat Ganunya yang pekat teramat. Hingga 'shukran' akan menjadi 'shukrong', 'ikhtilat' jadi 'ikhtilak', macam-macam. Tak apalah, ini yang akan kami kenang-kenang.

K.Husna laju dalam gerak kerja. Laju juga bab masak-memasak. Juga laju bab kemas-mengemas. Hah, lengkap sudah untuk dirisik. Ops, sudah berpunyakah? Itu, tanya tuan punya badan lah ye...

21 Ogos : Muhammad Waliyuddin b Baharuddin

Wali, yang paling lebar senyumnya. Jaga, terpikat nanti..


Wali, atau kami bahasakannya Angah, sahabat MYTEAM saya juga. Anak kelahiran Raub yang bakal menggegar Pahang. Saya mengenalinya dahulu sebelum Nuex, kerana kami satu organisasi di Matri Pahang dulu.

Wali hampir-hampir menjadi MPP UKM. Tapi rezekinya belum sampai, sekarang ini menjawat YDP Persatuan Mahasiswa Fakulti Sains & Teknologi. Orangnya mudah masuk dan mesra dengan sesiapa. Hingga mak cik yang membersihkan RUMAH kami di matrikulasi dulu sangat berkenan dengannya. Tak hairanlah telefon bimbit Wali sering di'miss called' dari nombor-nombor tak dikenali. Nak jadi peminat? Kena beratur dahulu nampaknya..

Bakat kepimpinan, ah, tak perlu difikir-fikir lagi. Sudah memang menyinar sejak di SMAPKajang lagi. Nampak cool, tapi cuba-cuba buat Wali marah, memang boleh pengsan.

22 Ogos : Siti Noor Artiqah Said

Alang bersama arwah Ma tersayang


Yang ini pun orang Terengganu. Suka memanggil saya dengan Syilalala. Orangnya kecil molek, besar kemungkinan tak cukup berat badan. Jenaka Alang selalu tanpa sengaja, tanpa sedar. Sudah terlalu lama saya tak bertemu dengan Alang. Sudah gemukkah sekarang?

Satu perkara yang istimewa pada Alang, adalah dia tak makan kuih-muih. Segala jenis kuih tak akan disentuhnya. Biar pun asalnya ia adalah sejenis kek, tapi dipanggil kuih. Haha, kelakar bila saya fikirkan. Alang memang unik.

Alang sekenal saya, seorang yang manja. Tapi dedikasinya terserlah dalam kerja. Wajah dan gaya cakapnya terus berubah. Badan pun tegak semacam.

Buat semua teman-teman yang menyambut ulang tahun kelahiran Ogos ini, moga usia kalian diberkahi, seiring dengan peningkatan amal dan iman. Moga terus thabat dalam perjuangan yang menyakitkan ini.

Selamat mendaftar di Madrasah Ramadhan!

Juga buat cik Nuha 2 Ogos, dan cik Tam 22 nanti

3 comments:

k.mie said...

pandailah hang ltk gmbr k.bun tu...confirm ye dh ngamuk kt umh..haha.awatla xltk gmbo yg control ayu sket, naik saham..hihi

~ISMI `ABDU~ said...

ishhhh..
engkorang ni kan,klu x buli den xsah...tensen jek!!
byk la ko punye suke syyiiii.
susah tol dak kecik nihh

sabo2 bulan ramadhan nih..bertambah2 la pahalo den ko bg syiii..huhu

umie,ko jgn nk tambah2 lagi udah le..
umah den dokat ajo ngan umah ko,xlama la tuh.

Syahida Majid said...

Ai, blep Tngu trus hilang jati diri?
SOrang jadi Kedah, sorang jadi Somban..

Pening kepala saya (bahasa Melayu tinggi)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 Terbang | Lihat | Tafsir. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan