>>test

Thursday, February 24, 2011

Perindu



KMPh di bawah sayap malaikat subuh



Di malam penuh bintang
Di atas sejadah yang ku bentang
Sedu sedan sendiri mengadu
Betapa, naif diriku
Hidup tanpa ingat pada Mu
Urat nadi pun, tahu aku hampa

Di malam penuh bintang
Di bawah sinar purnama
Ku pasrah semua
Keluh kesah yang aku rasa
Sesak dadaku menangis pilu
Saat aku urai dosa-dosaku
Di hadapan Kamu,
Aku, tiada ertinya

Doa qalbu tak bisa aku bending
Deras
Bak hujan di gurun
Hatiku yang gersang
Biar ia rasa sedikit tenteram

Hanya Engkau yang tahu siapa aku
Tetapkan aku seperti malam ini
Sucikan aku
Selamanya
Walau saat paru-paru tak lagi hembus-hirup udara






Aku ini, siapa?
Malam jadi perindu
Siang berubah perilaku




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 Terbang | Lihat | Tafsir. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan