>>test

Tuesday, July 2, 2013

Bisik

Saat ini ada sesuatu yang mengacau jiwa
Oh sebenarnya, taklah SE suatu yang meresahkan. Tapi tulisan ini mahu bicarakan satu perkara -- ceh itu pun nak kepoh

Tentang suara saya. Yang lantang online, tapi beku bila offline.

Zaman ini ramai menilai 'suara' dan peribadi kita lewat tulisan -- facebook. Kerana kita kurang masa, atau sengaja mengurangkan masa kerana rasa sudah dekat di depan skrin. Kita menjadi rapat dengan kenalan lain benua. Rapat bagai kekasih jiwa.

Sentiasa saya geletar, bahawa teman-teman lewat tulisan ini, bila bertemu, mereka tidak mendengar suara yang selalu bergema dalam kepala mereka.

Entah kenapa ya, bila offline saya sendiri lebih suka menikmati suasana. Membiarkan mata yang menelan suara-rupa orang di sekitar. Kemudian hati menilainya. Dan kemudian! Bersuara di alam maya!

Risau. Jika saya menjadi orang yang membosankan bila bertemu mata.

Risau. Jika kita sebenarnya hilang upaya untuk menjalin rasa yang sebenarnya.

Kecuali topiknya dimula berat, tentang isu-isu yang sentiasa saya perjuangkan, hah waktu itu tak mahu kalah. Malah mahu semua mendengar.

Cuma, manusia, kita bukan sentiasa bicara hal serius. Ada perkara hati ke hati -- oh yang ini lagilah menjadi kaca -- kelmarin skype dengan orang Irbid, dia tanya; rindu tak? saya buat-buat talian tak menyampaikannya. hahah!

Agaknya nanti suami isteri pun main tampal nota di peti ais. Oh apakah kejadah ini. Mungkin!


"di antara bisik-bisik itu,, kau teriak keras"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2009 Terbang | Lihat | Tafsir. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates | Blogger Styles | WP by Masterplan